duminică, 6 iunie 2010

MINUNEA

DECAMERONUL OLTENESC (6)
MINUNEA
Prelucrare după bancul de mai jos.
1
Un ţăran era odată
Cu băiatul la oraş
Într-un magazin-minune,
Unul super-uriaş.
2
Şi rămîn uimiţi în faţa
Unor ziduri boiereşti:
Albe, mari, strălucitoare,
Cu oglinzi şi cu fereşti,
3
Ce s-au depărtat o dată
Şi s-au reunit la loc:
„ – Nu pricep – zice băiatul –
Ce-o fi asta-n iarmaroc?!”
4
Tatăl, care nu văzuse,
Niciodată-n viaţa lui,
Lift ce urcă şi coboară,
Îi răspunse fiului:
5
„ – Taică, eu, în toată viaţa,
N-am văzut aşa ceva!
Nu ştiu ce-ar putea să fie...
Să-ntrebăm pe careva…”
6
Şi-n timp ce priveau, cu ochii
Două cepe, scoşi doi coţi,
Iată, vine-o biată babă,
Într-un cărucior pe roţi,
7
Şi apasă pe butoane –
Zidurile se deschid -
Intră baba la cutie,
Taman dincolo de zid.
8
Şi se-nchid acele ziduri,
Lăsînd mut pe bravul baci:
Nişte cercuri luminoase
Se aprind, se sting – în draci!
9
Şi, din nou, aceleaşi ziduri
Se deschid - de dai să-juri! –
Iese-o blondă tinerică
Şi superbă şi cu nuri!
10
Parc-a-nnebunit ţăranul,
Ca statuia a rămas:
„ – Du-te, fiule, la mă-ta!,
Ad-o repede de-acas!”

Savin BADEA
 
LIFTUL
Un om de la ţară, împreună cu băiatul său, vizitează un magazin universal de la oraş. Rămân amândoi blocaţi în faţa celor două ziduri strălucitoare, care se despărţeau şi apoi se uneau la loc. Băiatul întreabă:
- Tata, ce-i asta?
Tatăl, care în viaţa lui nu văzuse un lift, răspunde:
- Fiule, n-am văzut aşa ceva în viaţa mea, nu ştiu ce poate fi!
În timp ce se uitau amândoi, cu ochii iesiţi din orbite de uimire, o bătrână într-un cărucior cu rotile vine, apasă un buton, cele două ziduri se deschid, iar bătrîna intră într-o mică camera. Zidurile se închid, iar cei doi văd nişte cerculeţe mici de lumină, care se aprindeau şi se stingeau. Zidurile se deschid din nou şi apare o blondă superbă de 24 de ani.
- Fiule, du-te repede şi cheam-o pe mă-ta!

NOUA DIVINĂ COMEDIE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu