sâmbătă, 22 mai 2010

DIALOG

DIALOG

Prelucrare după textul trimis de Ely.
Codruţei.



Întreabă fata pe iubit: "- Îţi plac?"
El îi răspunde: " - Nu.", un nu posac.
" - Drăguţă mă găseşti?", îl ia la rost.
El îi răspunde: " - Nu.", un nu anost.
" - În inima ta sînt? Nădăjduiesc."
El îi răspunde: " - Nu.", un nu firesc.
C-o ultimă sforţare l-a-ntrebat:
" - De plec, vei plînge după mine beat?"
Răspunsul lui tot " - Nu.", un nu greu spus.
Ea dă să plece tristă, spre apus.

Iar el icni şi-o prinse delicat
De mînă şi-i răspunse răspicat:
" - Eu nu te plac, iubito, te iubesc.
Nu te găsesc drăguţă, te găsesc
Frumoasă foc, superbă, înger pur,
Şi inima nu mi-ai furat-o, jur! -
Tu inima mea eşti! - aşa exist!...
Şi dacă pleci, eu mor!" - surîse trist.

Savin BADEA

POVESTEA UNEI POEZII

http://andreipaunescu.blogspot.com/2008/02/tu-nu-eti-frumoas_25.html25 februarie 2008


Tu nu eşti frumoasă

Versuri dedicate femeilor frumoase doar pe dinăuntru, neconvenţionalelor, explorabilelor. (Celor frumoase şi pe dinăuntru, şi pe dinafară, le scrie toată lumea. Celor frumoase doar pe dinafară, degeaba le scrii, că nu pricep. Celor urâte şi pe-afară, şi pe dinăuntru, nu merită să le scrie nimeni. Nici măcar eu).

Tu nu eşti frumoasă,
Dimpotrivă,
Ai defecte
Care se pot analiza,
Lângă unele calităţi
Care, ce-i drept,
Mă exasperează,
La gândul
Că nu le voi mai avea,
Prin tine,
Vreodată.

Iubirea mea
Nu-i analiză,
Eu nu te iubesc
Pentru ochi
Sau picioare
Şi nici nu te alung
Pentru vreun defect,
Eu te iubesc
Aşa cum eşti,
Fără să am nevoie
De sfaturile lumii:
„Ai făcut o alegere bună“.

Dacă te iubesc
Sau nu
Nici nu mai contează,
Tu nu eşti
Lângă mine
Alături de mine,
Departe de mine,
Eşti în mine,
Eşti unul dintre
Organele mele vitale
Şi una dintre
Funcţiile mele vitale.

Corpul şi sufletul meu înseamnă
Inimă,
Plămân,
Tu,
Plex solar,
Gură,
Mâini,
Picioare,
Urechi,
Grumaz,
Ochi
Şi celelalte,
Văzute
Sau nevăzute.

Cât eşti,
Sunt.

Cât sunt,
Suntem.

Andrei, care, de ani şi ani, se tot gândeşte cum să scrie asta
Ilustraţie preluată de pe www.posteremag.ro/imagini


Savin BADEA spunea...
METAMORFOZA UNUI TEXT METAMORFOZA UNUI TEXT: Am primit de la Ely un text, de pe Internet, probabil; i-a plăcut şi mi l-a trimis din romantism, ca fapt divers: Întreaba fata: "Iti plac ?'' El a raspuns: ''Nu'' Ea l-a intrebat: ''Ma gasesti draguta ?'' El a raspuns: ''Nu'' Ea l-a intrebat: ''Ma aflu in inima ta ?'' El a raspuns: ''Nu'' Pentru ultima data, ea l-a intrebat: ''Daca plec, vei plange dupa mine ?'' El a raspuns: ''Nu'' Ea a plecat trista. Si atunci el a prins-o de mina, spunandu-i: ''Eu nu te plac, eu te iubesc. Nu te gasesc draguta, te gasesc superba. Tu nu esti in inima mea, tu esti insasi inima mea. Eu nu voi plinge dupa tine daca pleci, eu voi muri dupa tine.'' Şi iată cum l-am transformat: DIALOG Întreabă fata: "Îţi plac ?'' El a răspuns: ''Nu'' Ea l-a întrebat: ''Mă gaseşti drăguţă ?'' El a răspuns: ''Nu'' Ea l-a întrebat: ''Mă aflu în inima ta ?'' El a răspuns: ''Nu'' Pentru ultima dată, ea l-a întrebat: ''Dacă plec, vei plînge după mine ?'' El a răspuns: "Nu'' Ea a plecat tristă. Şi atunci el a prins-o de mînă, spunîndu-i: ''Eu nu te plac, eu te iubesc. Nu te găsesc drăguţă, te găsesc superbă. Tu nu eşti în inima mea, tu esti însăşi inima mea. Eu nu voi plînge dupa tine dacă pleci, eu voi muri după tine.'' Ely Acesta este un proiect de poezie - cine îl face poezie-poezie? Ce sublimă pereche: femeia şi bărbatul! Cine o fi scris textul ăsta? Cu stimă, Savin BADEA
Savin BADEA spunea...
Ca să înţelegi acest comentariu, citeşte şi comentariul de la textul cu clasificarea femeilor. Savin BADEA
Andrei Păunescu spunea...
Savin, 1. La o lectura rapida, nu gasesc nici o metamorfoza, ci doar o fragmentare in randuri care aspira sa fie citite ca versuri. 2. Principiul de care ai scris dincolo, cu poezia care ar fi necesarmente ritm si rima, nu e repectat aici, tocmai de tine. O metamorfoza reala ar fi fost sa ii dai forma pe care mi-o pretinzi mie.
Savin BADEA spunea...
Dar acum? DIALOG Prelucrare după textul trimis de Ely. Întreabă fata pe iubit: "- Îţi plac?" El îi răspunse: " - Nu.", un nu posac. " - Drăguţă mă găseşti?", îl ia la rost. El îi răspunse: " - Nu.", un nu anost. " - În inima-ţi mă aflu? Vezi? Trăiesc." El îi răspunse: " - Nu.", un nu firesc. C-o ultimă sforţare l-a-ntrebat: " - De plec, vei plînge după mine beat?" El i-a răspuns tot " - Nu.", un nu scurt spus. Ea dă să plece tristă, spre apus. Iar el atunci o prinse delicat De mînă şi-i răspunse răspicat: " - Eu nu te plac, iubito, te iubesc; Nu te găsesc drăguţă, te găsesc Frumoasă foc, superbă, stea pe cer, Şi-n inima-mi tu n-ai găsit ungher - Tu inima mea eşti!, aşa exist! Şi dacă pleci tu, mor!" - răspunse trist. Savin BADEA
Andrei Păunescu spunea...
Savin, 1. Ai viteza de reactie. Se cunoaste ca traiesti si pentru versificare, si pentru rima. 2. Unele versuri si rime sunt reusite, altele se vede ca sunt facute pe repede inainte. 3. De bine: primele versuri, in general. 4. De mai putin bine: inversiunea de la "inima-ţi", rima adverb/adverb: "delicat-răspicat": rima verb/verb: "te iubesc-te găsesc", prea comun "stea pe cer", amestec de timpuri in prima parte: prezent cu mai multe feluri de trecut. Crezi ca e corect?
Savin BADEA spunea...
Ai dreptate: o bag În marşarier şi-o dau pe încet înainte, elimin rimele de rodaj şi-i pun bujii de diamant - unde ai dreptate, ai! Savin BADEA
Andrei Păunescu spunea...
Savin, Apreciez ca admiti ca ai avut ceva puncte slabe. Procedez la fel si eu, ca sa imi demonstrez si sa arat si altora ca sunt lucid si la critica, si la ceea ce fac bine.
Savin BADEA spunea...
Dragă Andrei, Aşa e mai bine? DIALOG Prelucrare după textul trimis de Ely. Întreabă fata pe iubit: "- Îţi plac?" El îi răspunde: " - Nu.", un nu posac. " - Drăguţă mă găseşti?", îl ia la rost. El îi răspunde: " - Nu.", un nu anost. " - În inima ta sînt? Nădăjduiesc." El îi răspunde: " - Nu.", un nu firesc. C-o ultimă sforţare l-a-ntrebat: " - De plec, vei plînge după mine beat?" Răspunsul lui tot " - Nu.", un nu greu spus. Ea dă să plece tristă, spre apus. Iar el icni şi-o prinse delicat De mînă şi-i răspunse răspicat: " - Eu nu te plac, iubito, te iubesc. Nu te găsesc drăguţă, te găsesc Frumoasă foc, superbă, înger pur, Şi inima nu mi-ai furat-o, jur! - Tu inima mea eşti! - aşa exist!... Şi dacă pleci, eu mor!" - surîse trist. Savin BADEA PS. Vezi, această poezie se "coace" la cenaclul tău. Dar tu nu vrei să înţelegi că tocmai etapa asta laborioasă o evitaţi toţi cei care vă încuraţi Pegaşii pe cîmpiile unde se bat cîmpii la cîte unii, tocmai etapa asta o evitaţi de frica încorsetărilor de formă (nu vă obligă nimeni la poezie de formă fixă), de ritm , de rimă. Leneşii epocii moderne, nu trubadurii evului mediu. Norocul este că tu ai mai sărit baricada şi de partea mea. Şi ai şi o chitară, ai muzica în tine - asta te cheamă la ritm. Mai ai şi facultatea de specialitate. Eu, nu. Savin. (Nu mai sta pînă noaptea tîrziu: rîde ciob de oală spartă!)
Andrei Păunescu spunea...
Savin, 1. E mai bine, dar prea ramane tributara cuvintelor din original. 2. Nu mi-e lene si nici frica de nici o incorsetare a formelor fixe in poezie, dar mi-e sila de orice devine obligatoriu si rigid. Parca incheiasem discutia despre rime si ritm, nu? N-o sa ma convingi, n-o sa te conving, gata! 3. Blog-cenaclu? De ce nu? 4. Chiar rade ciob!



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu